Amor metropolità

– Atrapa’m!

Si et vull mirar és per què ho facis tu. Vull que em miris i m’atrapis, però tu no vols jugar. Assegut dins del vagó tens el diari obert i veus passar les parades. Jo t’he mirat, però tu no ho has fet. T’avergonyeixes de fer-ho, saps que el resultat serà l’espera’t, però no ho fas. No m’atrapes. La teva mirada t’evita, així pots saber que et miro. Tot el vagó on viatgem sap que t’estic mirant. Tu, impassible, m’evites.

Si em poso al teu costat, tu no em diràs res, però tot i així ho faig. Espero que les parades deixin de passar per a tu. Espero moltes coses, no les compliràs però saps que jo vull que m’atrapis. A l’arribar a l’última parada surts abans del vagó, fuges per no veure’m. Jo et segueixo i els altres passatgers et deixen passar, no veuen que m’has d’atrapar. Tu ja estàs jugant i has enredat a molta gent, però jo et guanyaré. Et deixen passar i et perdo el rastre sortint de l’estació. Fora, m’has esperat al semàfor, està en vermell i tinc temps de veure com creuaràs. Però passes abans que et recordi que t’ha caigut un mocador a terra. No t’ho he pogut recordar i has marxat a risc de ser atropellat. Es posa verd i passo. Però incompleixes la primera norma del joc i desapareixes. T’he de buscar entre carrerons gòtics. Has fet trampa. No hi ets, els teus semblants t’encobreixen i ja res podrà ser entre nosaltres. Potser, si sabessis que estàvem jugant t’haguessis deixat atrapar, m’haguessis mirat dins del vagó. Mai cap home m’ha evitat, mai cap home ha fugit de mi. Només puc tornar al meu camí i deixar de buscar, però just en el moment que ja estic enfilada al meu caminal, he xocat amb tu.

– T’he atrapat!

 metro

Deixa un comentari

