Aquell matí em vaig sentir molt necessitat. Tota la nit anterior havia estat discutint amb el Comandant de la flota Imperial de Miyajima sobre la posició exacta de Mû, l’illa genial del Pacific. El marí exposava que existeix entre la terra de Litani i l’arxipèlag de Néguev. No tenia raó. La meva necessitat em va portar a buscar en els meus llibres de viatges, per demostrar-li la seva posició. Els tinc en una habitació amb una gran tassa de porcellana, on sec i tranquil·lament puc solucionar l’objecte de la necessitat, en aquest cas, demostrar l’error del marí. Així, vaig consultar el diari del Capità Adhoc escrit en el seu viatge a bord de l’Aurora, allà vaig trobar el passatge que buscava. En acabar de llegir-lo el vaig traduir del francès de l’Arcàdia per enviar-lo al meu il·lustre camarada:

“El cinquè dia de navegació nord des de l’illa de Pasqua a les coordenades 3°43’07.5″ sud 115°18’26.0″ est, vam albirar terra. No constava en els mapes, la seva silueta mostrava unes grans muntanyes nevades negres, que acabaven bruscament en platges blanques. Hi volíem passar tres dies per tal de refrescar provisions i tripulació. Quan vam desembarcar comprenguérem que no hi havia cap ànima viva, l’illa no tenia colors. A cinquanta metres de la platja començava un camí que en seguir-lo durant mitja hora ens va portar a un temple pagà. Allà un gran ídol indescriptible presidia la vall que s’alçava darrere seu. L’edifici no era fet per homes, contenia formes que hom no pot concebre. El mariner de primera Jordi “ el tallat” Malta, s’hi va endinsar a la meva ordre, malvisc amb la consciència dels horrors que li vaig provocar. En apropar-s’hi va tocar l’or que recobria la trompa d’aquella barreja entre elefant i calamar abismal i va embogir matant, amb el seu revòlver, l’oficial de derrota, Gerardo de Vega. Tots vam fugir d’aquell temple i abandonarem el mariner a la seva sort, quan corríem cap al mar, que algú arrancava crits de les seves cordes vocals, sentíem que cridava,: Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu Mü wgah´nagl fhtagn ho bramava entre espasme histèrics. Un cop salvats d’aquell espant, vam decidir clavar astes amb diferents banderes al revés per avisar als següents vaixells que no hi desembarquessin”

Com el lector entès pot haver apreciat, he omes algun detall per la seguretat del comandant. L’escrit apòcrif de Georges Remi, Le Trésor de Adhoc le Rouge, servirà al lector per comprendre totes les desventures de l’expedició, amb les coordenades i els noms canviats. Ningú no va saber que l’Aurora havia estat a Mû, ho vaig descobrir jo en comparar el seu relat amb el de Jerónimo Osorio: La ciudad de las perfidias i el de Damiâo de Goes; La isla de la marca. Però només amb l’inapel·lable tenacitat del Necronomicon escrit pel poeta heretge Abdul al-Hazred vaig poder traduir el crit del maltès; “En el seu lloc d’estada de Mü, el desaparegut Cthulhu espera somiant”. Aquesta traducció és el primer detall que he omes, el segon és la sort de la tripulació. Només el capità va sobreviure, el va trobar el Pequod a l’illa de Ducie dues setmanes després dels fets narrats en el seu diari. L’Aurora estava en perfectes condicions, la tripulació, per això, s’havia fet matar per taurons en delirar gràcies a un talismà de l’illa que va aconseguir pujar a bord. No crec que aquests fets s’hagin de repetir. La seva reproducció només hi faria arribar curiosos que segurament acabarien servint a forces horribles, sorgides d’illes sense colors. El regne de Mü no ha de ser mai explorat.

El meu camarada em va respondre uns dies després, per sort no tenia cap intenció d’anar a comprovar les coordenades. En llegir la seva missiva amb tan excel·lent notícia, em vaig sentir alleugerit per primer cop, fora de l’habitació on tenia els llibres i la tassa blanca de porcellana fina.

Deixa un comentari

